Dążysz do głębszych i bardziej empatycznych relacji w zespole? Chcesz zintegrować zespół po pandemii? Szukasz nowych narzędzi do pracy z grupami? Potrzebujesz ciekawego szkolenia na wyjazd integracyjny? Chcesz wypracować podział ról w Twoim zespole? Z chęcią pomożemy!
DLA SZKÓŁ
Warsztat kładzie nacisk na metodologię rozwijania empatii poznawczej w kontekście szerszych kompetencji społecznych. Uwzględnia doświadczenia amerykańskiego programu SEL (social and emotional learning) nastawionego na komunikację, samoświadomość, przyjmowanie perspektywy innych. Program adresowany do osób uczących. Warsztat bazuje na autorskim programie rozwoju empatii, którego skuteczność została potwierdzona w badaniach zespołu Uniwersytetu Warszawskiego.
Cele: osoby uczestniczące rozwiną umiejętności wspierania dzieci i młodzieży w rozwijaniu empatii poznawczej, komunikacji empatycznej, a także rozpoznawania, nazywania, świadomości i regulacji emocji.
Autorski warsztat wykorzystywania wideo w edukacji stworzony w ramach współpracy międzynarodowej. Program obejmuje zagadnienia związane z przygotowywaniem własnych materiałów wideo wykorzystywanych w uczeniu, włączania wideo jako elementu doświadczenia (trigger), a także form integracji i ekspresji dzieci i młodzieży. Warsztat zdobył wyróżnienie ‘goodpractice’ programu Erasmus+.
Cele: osoby uczestniczące nauczą się jak przygotowywać materiały wideo do wykorzystania na lekcjach, jakich nowoczesnych narzędzi i programów używać, jak projektować proces edukacyjny z uwzględnieniem wideo (w uczeniu opartym o doświadczenie).
Każde doświadczenie jest szansą na naukę, a ten kurs udzieli konkretnych wskazówek jak projektować nieoczywiste procesy edukacyjne. Szkolenie biblioteczne, stary świerk po drugiej stronie miasta czy regionalne muzeum mogą wzmacniać wiele kompetencji, jeżeli spojrzymy na nie całościowo i innowacyjnie. Kurs rozwijający metodologię uczenia się przez doświadczenie wraz z zastosowaniem nowych technologii i narzędzi jak storytelling czy grywalizacja.
Cele: osoby uczestniczące dowiedzą się czym jest out of classroom learning i uczenie oparte na doświadczeniu; zdobędą umiejętność planowania i prowadzenia procesów edukacyjnych z wykorzystaniem nowych narzędzi; wzmocnią postawę holistycznego i innowacyjnego podejścia do sytuacji edukacyjnych.
Warsztaty bazujące na metodzie Participatory Video, maksymalnie akcentującej praktyczną stronę realizacji filmowej. Poprzez angażujące ćwiczenia młodzież będzie mogła poznać specyfikę zawodów filmowych (reżyser, operator, dźwiękowiec, montażysta), jak i zrealizować swoją własną etiudę.
Cele: osoby uczestniczące nauczą się używać sprzętu wideo i realizacji dobrych materiałów filmowych, zdobędą kompetencje współpracy i komunikacji w grupie.
Warsztat rozwijania empatii poznawczej bazujący na autorskim programie oraz amerykańskim SEL (social and emotional learning). Poprzez praktyczne ćwiczenia (wykorzystujące film, literaturę, casestudy, rzeczywistość wirtualną i inne) rozwija kompetencje rozumienia emocji, myśli i postaw swoich oraz innych ludzi oraz przyjmowania ich perspektywy. Skuteczność programu została potwierdzona w badaniach zespołu Uniwersytetu Warszawskiego.
Cele: osoby uczestniczące nauczą się rozpoznawać i nazywać emocje i stany mentalne; poznają rodzaje i korzyści płynące z empatii, zdobędą umiejętności regulacji emocji, przyjmowania perspektywy innych; wzmocnią postawę poznawczej analizy sytuacji konfliktowych.
Warsztat odkrywania siły własnego doświadczenia. Poprzez przygotowanie indywidualnej opowieści, a następnie zilustrowanie jej materiałami audiowizualnymi osoby uczestniczące mogą wyrazić siebie, przyjrzeć się swojej historii i znaleźć coś wspólnego w historiach innych.
Cele: osoby uczestniczące dowiedzą się jak opowiadać interesującą historię i jak ją znaleźć w swoim doświadczeniu; nauczą się jak nagrywać dźwięk, wyszukiwać i tworzyć materiały ilustrujące jak wideo, muzyka, animacja, itp; zdobędą kompetencje dzielenia się i doświadczania istotności twoich przeżyć, emocji i myśli.
DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Empatia często jest bezpośrednim motorem działań osób związanych z sektorem społecznym. Właściwe jej rozumienie i stosowanie mogą wzmocnić relacje, satysfakcję i efektywność zarówno w działaniach zewnętrznych, w miejscu pracy, jak i w życiu osobistym. Empatia poznawcza pozwala na przyjmowania perspektywy, rozumienie emocji i stanów mentalnych oraz ich regulowanie. Warsztat bazuje na autorskim programie rozwoju empatii, którego skuteczność została potwierdzona w badaniach zespołu Uniwersytetu Warszawskiego.
Cele: osoby uczestniczące poznają różne rodzaje empatii oraz teorię rang i przywilejów; doświadczą treningu mentalizacji i praktycznego stosowania empatii poznawczej; wzmocnią postawy przyjmowania perspektywy innych oraz poznawczej analizy sytuacji konfliktowych.
Participatory video to plastyczna metoda pozwalająca na osiąganie różnych celów: od nabywania kompetencji cyfrowych, przez upodmiotowienia grup, po działania rzecznicze. Warsztaty skupiają się na facylitowanej pracy nad materiałem wideo. Wspólne tworzenie i dzielenie się swoimi doświadczeniami są narzędziem do nabywania kompetencji indywidualnych (komunikacja, przyjmowanie ról) i społecznych (współpraca, upodmiotowienie, realizacja wspólnego celu).Właściwie wykorzystywana technika wideo staje się narzędziem przekazywania siły i uruchomienia zmiany społecznej. Nasze warsztaty były wielokrotnie nagradzane w konkursach pod patronatem Prezydenta RP, RPO, czy Prezydenta m.st. Warszawy.
Cele: osoby uczestniczące nabędą umiejętności przygotowania i wspólnej realizacji materiału wideo; wzmocnią kompetencje współpracy, komunikacji i ustalania celów w grupie; poznają swoje predyspozycje i formy wchodzenia w role grupowe.
Autorski warsztat wykorzystywania wideo w edukacji stworzony w ramach współpracy międzynarodowej. Program obejmuje zagadnienia związane z przygotowywaniem własnych materiałów wideo, włączania wideo jako elementu doświadczenia (trigger) w procesy edukacyjne, a także form integracji i wspólnego działania. Warsztat zdobył wyróżnienie ‘goodpractice’ programu Erasmus+.
Cele: osoby uczestniczące nauczą się jak przygotowywać materiały wideo wykorzystywane do celów edukacyjnych, jakich nowoczesnych narzędzi i programów używać, jak projektować proces edukacyjny z uwzględnieniem wideo, jaką strukturę i formę mogą mieć filmy edukacyjne.
Warsztat odkrywania siły własnego doświadczenia. Poprzez przygotowanie indywidualnej opowieści, a następnie zilustrowanie jej materiałami audiowizualnymi osoby uczestniczące mogą wyrazić siebie, przyjrzeć się swojej historii i znaleźć coś wspólnego w historiach innych.
Cele: osoby uczestniczące nauczą się jak opowiadać interesującą historię ze swojego doświadczenia, jak nagrywać dźwięk, wyszukiwać i tworzyć materiały ilustrujące (wideo, muzyka, animacja). Zdobędą kompetencje dzielenia się i doświadczania istotności przeżyć, emocji i myśli.
Oferujemy również realizację materiałów filmowych i wideo związanych z działaniami organizacji społecznych. Wspieramy w przygotowaniu scenariuszy dostosowanych do celów i zapewniamy fachową i merytoryczną realizację zdjęć oraz postprodukcję. Przygotowujemy filmy edukacyjne, dokumenty, reportaże z projektów, etiudy i inne formy wynikające ze specyfiki i potrzeb organizacji pozarządowych.
DLA FIRM I INSTYTUCJI
Empatia, w świetle wielu badań, staje się główną kompetencją pozwalającą efektywnie i skutecznie osiągać cele, ale również budować poczucie bezpieczeństwa i dobrostanu pracowników. Umiejętność przyjmowania perspektywy innej osoby pozwala oferować lepsze produkty i usługi, zarządzać zespołem czy ewaluować projekty. Jest to kluczowa kompetencja świadomego i wszechstronnego lidera/liderki. Warsztat jest autorskim programem rozwijania empatii poznawczej opierającym się na badaniach naukowych. Jego skuteczność została potwierdzona w badaniach zespołu Uniwersytetu Warszawskiego.
Cele: osoby uczestniczące zdobędą wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej, teorii rang oraz empatii poznawczej. Wzmocnią umiejętności przyjmowania perspektywy drugiego człowieka oraz odczytywania jego emocji i stanów mentalnych. Rozwiną postawy empatycznej komunikacji i budowania bezpieczeństwa i zaufania w zespole.
Warsztaty mające na celu integrację zespołów wraz z wniesieniem refleksji dotyczącej przyjmowania różnych ról grupowych, form komunikacji i współpracy. Bazując na metodzie Participatory video wykorzysującej film jako narzędzia dla wzmocnienia grup i kompetencji jednostek warsztaty są innowacyjną formą team buildingu poszerzoną o świadomość indywidualnych predyspozycji i przyjmowanych ról.
Cele: osoby uczestniczące poznają koncepcje ról grupowych, dowiedzą się jakie są ich kompetencje związane z pełnieniem ról, wzmocnią umiejętności komunikacji i współpracy dla realizacji celów.
Pandemia i czas wojny doświadczyły nas na wielu poziomach. Jako społeczeństwo, rodziny, jednostki. Praca zdalna wpłynęła na relacje w zespole, często pogorszyła komunikację i nasiliła konflikty. Kryzys to nowa codzienność. Bazując na naszych doświadczeniach pomożemy Wam na nowo odnaleźć mocne strony zespołu, zbadać wyzwania pracy w nowych czasach, porozmawiać o modelu pracy i komunikacji z uważnością na potrzeby pracowników, ale uwzględniający cele organizacji.
Cele: osoby uczestniczące zdobędą wiedzę na temat funkcjonowania w schemacie niepewności (VUCA), komunikacji i pracy na zasobach, wzmocnią swoje kompetencje grupowe, nauczą się bazować na swoich zasobach i wprowadzać otwartą komunikację.
Przedstawimy indywidualnie dostosowany program wraz z określonymi efektami szkolenia oraz wyceną.